DOI: https://doi.org/10.15407/techned2020.05.040 УДК 62-523.2, 62-932.4 ФОРМУВАННЯ МОМЕНТУ АСИНХРОНОГО ДВИГУНА ПІД ЧАС РУШАННЯ
Автор Під час рушання деяких технологічних механізмів момент опору може перевищувати паспортне значення в декілька разів. Показано можливість формування максимально можливого пускового моменту з мінімальним значенням струму статора. Задля уточненого визначення параметрів машини по експериментальним або паспортним даним визначається крива намагнічування та її математичне зображення (у вигляді полінома). На динамічній математичній моделі асинхронного двигуна ітераційним методом, змінюючи діапазон і співвідношення параметрів мережи, визначаються адекватні значення факторів впливу (напруга і частота) задля створення регресійній моделі. За заданим критерієм оптимізації виконується математичний розрахунок регресійної моделі з отриманням поліноміальних залежностей для Mn (U, f) і In (U, f). Діапазон варіювання U, f визначаємо з полінома Mn (U, f). Прирівнюючи до необхідного значення пускового моменту, за паспортними даними розраховуємо максимально допустимий магнітний потік. З математичної залежності Φ = F (Iμ) визначаємо значення U і f в області насичення двигуна, які відповідають критерію оптимізації In → min. За отриманими значеннями U і f формуємо сигнал управління частотно-регульованого асинхронного двигуна для створення необхідного пускового моменту Бібл. 10, табл. 1. Ключові слова: важкі умови зрушення і пуску, крива намагнічування, математична модель, регресійна математична модель.
Надійшла 28.02.2020 УДК 62-523.2, 62-932.4 ФОМИРОВАНИЕ МОМЕНТА АСИНХРОНОГО ДВИГАТЕЛЯ ПРИ ТРОГАНИИ
Авторы При трогании некоторых технологических механизмов момент сопротивления может превышать паспортное значение в несколько раз. Показана возможность формирования максимально возможного пускового момента с минимальным значением тока статора. Для уточненного определения параметров машины по экспериментальным или паспортным данным определяется кривая намагничивания и ее математическое изображение (в виде полинома). На динамической математической модели асинхронного двигателя итерационным методом, изменяя диапазон и соотношение параметров сети, определяются адекватные значения факторов влияния (напряжение и частота) для создания регрессионной модели. По заданному критерию оптимизации выполняется математический расчет регрессионной модели с получением полиномиальных зависимостей для Mn (U, f) и In (U, f). Диапазон варьирования U, f определяем из полинома Mn (U, f). Приравнивая к необходимому значению пускового момента, по паспортным данным рассчитываем максимально допустимый магнитный поток, из математической зависимости Φ = F (Iμ) определяем значение U и f в области насыщения двигателя, которые отвечают критерию оптимизации In → min. По полученным значениям U и f формируем сигнал управления частотно-регулируемого асинхронного двигателя для создания необходимого пускового момента. Библ. 10, табл. 1. Ключевые слова: тяжелые условия трогания и пуска, кривая намагничивания, математическая модель, регрессионная математическая модель.
Поступила 28.02.2020 Література
|